Sunday, November 8, 2009

KỸ NGHỆ “THỔI LỔ TAI” !

Anh ký cho em 100 triệu đi... Em sẽ bảo hiểm cho anh suốt đời...
Đến "làng nướng"... gấp
Nhân viên quầy cafe bar đang kiêm nghề tư vấn bảo hiểm cho KH
1 sinh viên đang được tư vấn Bảo hiểm

Xin gặp riêng qua điện thoại ("thích là chiều")
1 điểm kinh doanh kết hợp bán bảo hiểm

Phóng sự xã hội Hoàng Dũng Huệ


KỸ NGHỆ “THỔI LỔ TAI” !

“Thổi lổ tai” là một tiếng lóng được sử dụng trong giao tiếp của giới chuyên nghiệp làm đại lý bảo hiểm. Xuất hiện trong cơ chế thị trường và thâm nhập vào Việt Nam hơn mười lăm năm nay. Hoạt động của nghề này gắn liền với sự ra đời của hàng loạt các công ty TNHH Bảo Hiểm với 100% vốn đẩu tư nước ngoài. Nghề “thổi lổ tai” là nghề sử dụng ngôn ngữ thủ thuật để chiêu dụ khách hàng. Nói chuyện như “Rót mật vào tai”, kết hợp sự lôi cuốn hấp dẫn của ngoại hình “trời cho đẹp” để làm cho đối phương bị thuyết phục và tự nguyện ký kết các hợp đồng Bảo hiểm có giá trị lớn từ vài chục triệu đến vài trăm triệu đồng trong thời hạn dài từ 10 đến 20 năm. Nghề “Thổi lổ tai” được các nhà Bảo hiểm đầu tư nước ngoài đặt cho cái tên nghe rất oai “Tư vấn Bảo hiểm” hay “Đại lý Bảo hiểm” nhà báo sẽ cung cấp thêm cho bạn đọc những ‘mặt trái đời thường” của những người còn rất trẻ phải “đánh đổi” khi làm nghề này vì những lời quảng cáo “Singapore đang trong tầm tay của bạn…” Những cơ hội để thăng tiến nghề ngiệp tương lai v.v…

1. Một phút đổi đời !

Anh Đ.C.M sinh 1982 nhà Quận 10 tốt nghiệp phổ thông trung học, thi rớt đại học, gia đình không đủ điều kiện để học đại học Dân lập, Bán công. Thu nhập dựa vào đồng lương (CBCNV) của cha mẹ. Nhờ thể hình cao to, với giọng nói lớn, hơi ấm tiếng đã tạo được sự chú ý của một đại lý bảo hiểm chuyên nghiệp. Và cơ hội việc làm đã đến, được giới thiệu đi học 02 tuần với các chuyên gia nước ngoài trực tiếp giảng dạy. Đang thất nghiệp đi học lại có lương (120.000 đồng/ngày) được học ở lớp học đầy đủ với phương tiện Nghe – Nhìn, có vi tính, máy lạnh, giải khát ngoài giờ. Được tiếp xúc trong một môi trường sôi động của sự làm việc văn phòng và rất dễ bị “choáng ngộp” của tòa nhà cao tầng, Công ty, hệ thống thang máy hiện đại của sự vững mạnh về tài chính kinh tế của Công ty Bảo hiểm nước ngoài. Tập đoàn “hàng đầu” thế giới. Được trang bị đồng phục đắt tiền rất gây ấn tượng nam quần tây áo sơ mi dài tay thắt cà vạt đi giày cổ đeo thẻ nhân viên, tay xách cặp da, túi áo được gắng nhiều viết, sử dụng điện thoại di động, nữ mặc đồng phục “váy ngắn” xám văn phòng và được Công ty phát tặng 10 hộp danh thiếp in màu đẹp rất trân trọng với đầy đủ họ tên, chứa danh, tên và logo Công ty, văn phòng làm việc, điện thoại, fax và email… “Điều đặc biệt vừa vào làm việc đã được Công ty mở tài khoản riêng trong ngân hàng để để nộp phí Bảo hiểm”.

Một phút đổi đời… để trở thành người đàn ông chính hiệu trong thế giới của sự cạnh tranh, thanh lịch văn hóa văn minh đô thị.

2. Hợp đồng Bảo hiểm “Ông Bà Cháu ! Bỏ thì thương… vươn thì tội !” :

Sự am hiểu nghề nghiệp “Tư vấn bảo hiểm” được thể hiện ở các chủ đề về luật lệ quản lý thị trường Bảo hiểm Việt Nam, đạo đức trong kinh doanh, kỹ thuật bán bảo hiểm nhân thọ và kiến thức về sản phẩm. Những thủ thuật trong quá trình “chiêu dụ” diễn ra trôi chảy ngoài yếu tố “tin cậy, nhu cầu và khả năng” tương ứng với 3 từ tiếng anh (Trust – Need – Money) ngoài ra đại lý bảo hiểm muốn có lương chính thức thì phải tỏ ra có năng lực nghề nghiệp (professional) ông bà, cha mẹ và các anh chị em trong gia đình đều vui mừng vì thấy anh Đ.C.M có việc làm, thu nhập cao và rất vinh dự làm việc cho công ty ngước ngoài. Để chứng tỏ năng lực nghề nghiệp trong thời gian 03 tháng đầu làm đại lý Bảo hiểm. Chỉ tiêu mỗi đại lý phải bán được từ 1 đến 2 Hợp đồng Bảo hiểm nhân thọ tối thiểu có mệnh giá vài chục triệu đồng cho thời hạn 10 năm trở lên. Một bi kịch diễn ra “ông bà vì thương thằng cháu nội đích tôn thừa tự nên gắng sức ủng hộ công ty. Cha mẹ vì thương con, muốn cho con “có việc làm” nên cắn răng ủng hộ. Sự đồng tình ủng hộ chung nên cả gia đình đã mua một Hợp đồng Bảo hiểm An sinh thịnh vượng 20 năm cho 2 đứa cháu còn nhỏ 6 tuổi. Với mệnh giá bằng tiền đồng Việt Nam (40 triệu đồng) định kỳ trả phí hàng quý là 840.000 đồng, hưởng lãi suất 2% sau năm thứ 3 của giá trị giao ước nếu không rút tiền ra.

Nhưng sau 03 tháng anh Đ.C.M hoàn toàn bị cô lập vì đi đến đâu cũng không được tiếp, họ từ chối nhanh khi nghe nói đến Bảo hiểm ! Họ tỏ vẻ “không thiện chí” “Họ sợ vì làm mất thời gian”.

Một ngày làm việc là ngày ngồi quán cà phê nghe nhạc, đi chỉ tốn tiền xăng, tiền gởi xe, và cả tiền điện thoại di động. Hết thời gian thử việc 03 tháng anh vẫn không bán được một hợp đồng bảo hiểm nào khác ! Kết quả tự ý nghĩ việc mà không cần báo trước. Công ty xếp loại “Đại lý khai thác không hiệu quả”.

Hợp đồng An Sinh Thịnh Vượng đã có hiệu lực sau 15 ngày ký kết. Anh Đ.C.M đã nghỉ việc nhưng ông bà cha mẹ đều “gánh gánh – gồng gồng” đóng phí bảo hiểm hàng tháng cho hai hợp đồng bảo hiểm nhân thọ của hai đứa cháu nội 6 tuổi.

Cảnh hai bà bạn già gặp nhau ở chùa Từ Quang Quận 10 nhân dịp ngày rằm tháng 7 Vu Lan – Mùa xá tội vong nhân, báo hiếu cho cha mẹ. Bà T.A.M.L mẹ của anh Đ.C.M buồn bả tâm sự “Khổ lắm bà ơi ! Nó nghỉ việc rồi ... chỉ để khổ … cho tôi!

Bà H.T.P cười nói xuề xòa “Cái nghiệp của chúng nó, mình phải gánh chịu. bà đừng buồn! Chờ đến 3 năm sau lấy tiền lại … chịu lổ thôi bà ơi!”. Bà biết không so với “giá vàng” hợp đồng bảo hiểm của tôi bị thua lỗ nặng lắm !

3. Thử làm một phép nhân ?

Các Công ty Bảo hiểm nhân thọ nước ngoài có văn phòng đặt tại thành phố Hồ Chí Minh đều có trên 3000 đại lý bảo hiểm, chưa kể đến lực lượng môi giới bảo hiểm, lực lượng nhân viên làm việc độc lập với Công ty về tư cách pháp nhân, các đại lý, hoặc các trưởng nhóm, trưởng bộ phận …

Tính đến thời điểm tháng 10/2009 sau 02 tuần đào tạo nhanh Công ty có thêm 1500 đại lý bảo hiểm mới làm việc thử nghiệm trong 03 tháng đầu. Và chỉ tiêu ủng hộ sẽ có 1500 hợp đồng bảo hiểm được ký kết tự nguyện từ gia đình sau thời gian 03 tháng khi đã khai thác hết các tiềm năng của những mối quan hệ theo “luật chơi… Không hiệu quả thì nghỉ việc”. Con số 1500 hợp đồng bảo hiểm đã ký kết vẫn được giữ nguyên và sẽ tăng lên theo cấp số nhân vơi số lượng tuyển vào, yêu cầu đào tạo mới cho các đại lý thử việc 03 tháng. Như vậy hoạt động của các Công ty bảo hiểm nhân thọ nước ngoài đầu tư vàoViệt Nam sẽ không có khái niệm “Thua lổ”.

4. Những biến trướng của “hai trong một” :

Tại quán cà phê nhạc trên đường Nguyễn Du Quận 1 hai đại lý nam nói chuyện với nhau :

* Đại lý A : “Ê ! Mày có biết con “Linh” có cái răng khểnh nói giọng bắc không?”. Nghe nói dạo này.. Nó bán được lắm.

* Đại lý B trả lời : “Hổng dám đâu!”. Nó bán cả hai thứ đó …”

Và tại một quầy Bar sang trọng của Khách sạn 3 sao Quận 4. 02 đại lý nữ nói chuyện với nhau.

* Đại lý C : Ê ! Mày “Thổi” có được nhiều không?

* Đại lý D : “Chán lắm mày ơi ! Bán đâu có được chỉ tốn tiền điện thoại di động!”. Người ta vừa nghe “Bảo hiểm” đã vội tắt máy !

* Đại lý C : Dạo này tao hát karaoke hay lắm gần đạt 100 điểm đó mày. Gặp mấy “chả” nói toàn chuyện tình yêu, chuyện rủ đi khách sạn, chuyện làm bồ, làm bé… chuyện trên giường ... chuyện các kiểu sex “Hot”.

* Đại lý D : Còn tao được may mắn có vé mời đi du lịch xem Singapore với cha già Giám đốc đó mày. “Chả” mới ứng cho tao 200 USD để làm hộ chiếu du lịch. Kẹo thấy mà thương!”.

Sản phẩm bảo hiểm là sản phẩm hàng hóa đặc biệt gắn liền với rủi ro chết chóc. Có thể nói rủi ro tổn thất là nguyên liệu để làm nên các sản phẩm bảo hiểm. Do đó nhiều đại lý bảo hiểm đã bị từ chối ngay từ đầu khi vừa tiếp xúc.

· Bà B.T.N.D Giám đốc một Công ty TNHH SX-TM ở Quận 12 tâm sự:

“Tôi ngại tiếp các đại lý bảo hiểm. Vì gặp họ nói toàn chuyện rủi ro chết người ! Xui xẻo ! Nhiều Anh (Chị) mặt còn “Búng ra sữa” gặp tôi lại nói chuyện tư vấn bảo hiểm về tài chính cho tôi. Thật là chuyện buồn cười !

5. Những cuộc kết hôn thương hiệu “Tay ba” :

Tại quán nhậu Làng Nướng Nam bộ trên đường CMT8 Quận 10. Các chiến hữu hẹn gặp nhau. Sau một vài thùng bia Tiger đã thấm giọng.

Anh T.H.T giám đốc một doanh nghiệp trẻ của thành phố sản xuất gia công cơ khí lắp ráp đã hứng chí nói : “Các em làng nướng này thấy chán lắm! Ngồi lâu vẫn không thấy em nào chịu “Bóc” tôm nướng cho anh ?

Anh L.V.G chủ cơ sở giấy vàng mã P6 Quận Gò Vấp ngồi chung bàn liền đứng lên nói. “Để tao… Tao gọi các em “mối này” trí tuệ hơn nhiều” và trong vài phút tìm kiếm trong danh bạ của anh ta đã lưu giữ nhiều cái tên file rât “ấn tượng” “mát lạnh” như Trúc Linh (10 triệu đồng), Hàn Ni (15 triệu đồng), Bồ câu nhỏ (6 triệu đồng), Phương “nhí” (20 triệu), Hạnh “taxi” (5 triệu đồng) các người mẫu ăn mặc đẹp, đồng phục xuất hiện và ngồi ngay vào bàn theo sự giới thiệu của Anh. Các em có mặt chưa đến 20 phút.

* Mày có thích “hàng tươi” hay VIP không ? Hàng hiệu đó mày (mới vào làm chân nó còn dính phèn đó mày).

- Còn đây là “Mai” người đẹp “Top Ten” đó mày, hàng BHNT 100% nước ngoài có mệnh giá 50 triệu đồng.

Một người đẹp bị “nắm tay quá nhiệt tình” kèm khói thuốc và hơi rượu bia đã tỏ ra khó chịu và có phản ứng vội đứng lên.

Ông bạn T.H.T ngã người ra phía sau xin lỗi, và nói “Đừng làm em sợ ! Cứ từ từ và nhẹ thôi. Các anh sẽ hỗ trợ cho các em”.

Đến đây tôi mới biết người đẹp đó là “Trúc QueBee” đại diện đại lý bảo hiểm (100% nước ngoài, mới vào làm). Trúc QueBee nói “Em gởi cho các anh các bảng ước tính minh họa cho hợp đồng bảo hiểm có sẵn. Anh ủng hộ cho em nha. Anh nhớ đó !”. Chỉ cần một hợp đồng này của Anh giúp em là em trở thành “Top Ten” được đi du lịch Singapore một tuần. Và bắt đầu em có lương. Và sau đó mỗi người đàn ông đều được các nữ đại lý bảo hiểm chăm sóc kỹ lưỡng ở nơi khác ! Có trời mới biết được đằng sau các hợp đồng bảo hiểm là cái gì ?

Quan sát trên bàn nhậu, tôi thấy vài tấm danh thiếp của các em còn để lại và thật ngạc nhiên là các Công ty Bảo hiểm nước ngoài đều giống nhau về mặt quảng cáo “Văn phòng Công ty … Tòa nhà … hay Cao ốc …”. Họ thuê chỉ có 1 tầng nhưng quảng cáo trong danh thiếp đều ghi toàn bộ Tòa nhà hay Cao ốc …? Số tầng thuê ghi rất nhỏ, khiêm tốn, có danh thiếp các đại lý lại không ghi số tầng ?

Một sự kiện lạ trong hoạt động đại lý bảo hiểm là các đại lý tự bỏ tiền riêng để mua quà tặng khách hàng nhân ngày sinh nhật nhưng lại nói với khách hàng là quà của Công ty tặng.

* Một thực tế cũng dễ nhận thấy là hình thức chăm sóc khách hàng cũng “Thiên biến vạn hóa” lúc chưa ký được hợp đồng bảo hiểm thì đeo bám nhiệt tình lui tới, chăm sóc thăm hỏi … Nhưng khi khách hàng đã ký rồi thì các đại lý “Hô biến”. Nhiều khách hàng đã “thót tim” vì đại lý mình quan hệ đã nghỉ việc mà mình không biết ? Và họ càng ngạc nhiên hơn khi thấy đại lý bảo hiểm khác hoàn toàn xa lạ đến thu phí bảo hiểm tại nhà. Khách hàng hỏi đại lý cũ đâu thì đại lý mới không xác định được là đã nghĩ việc chưa ? Anh ta nói Công ty “Tạm thời nhờ thu hộ cho bạn”.

6. Những cái bẫy “Nhẹ dạ – cả tin” :

Anh T.B.S Giám đốc Công ty TNHH TM-SX-XD ở Quận 11 chuyên kinh doanh ngành hàng nông sản thực phẩm xuất khẩu đã có vợ và 02 con. Gặp tôi anh tâm sự : “Tao thường nhận được những cú điện thoại di động của các em. Giọng em nào cũng có pha một ít du lịch, một ít rượu Rum Nồng Ấm. Có em mạnh dạn hơn tao tưởng. Thích đi Đà Lạt 03 ngày để phơi sương”.

Anh nói tiếp : Tao đã ký kết một hợp đồng bảo hiểm 50 triệu với thời hạn 10 năm ! Đã đóng trước phí bảo hiểm cho em nhưng vẫn không thoát nạn ! Lánh mặt thì em hay dọa sẽ “tự tử” hoặc em lỡ thương anh … có khổ mấy em cũng chịu !

Thấy tôi cầm bảng kê chi tiết bảo hiểm được đánh máy vi tính theo mẫu giấy khổ A4 anh ta la toáng lên “Đừng … đừng thà nhịn còn hơn chết dỡ … sống dở !”. Chiến lược kinh doanh sản phẩm bảo hiểm nhân thọ là gắn liền với các danh sách của các khách hàng có tiềm năng về tài chính, có thu nhập cao ổn định. Do đó cuộc chiến truy tìm số điện thoại di động, họ tên, địa chỉ, nghề nghiệp, sở thích là một cuộc chiến Âm thầm liên tục không mệt mỏi của các đại lý. Thủ thuật “Đeo bám – Khai thác – Trói cột Bảo hòa – Chấp nhận”.

Anh T.K.H sinh 1958 tại Sàigòn tốt nghiệp Đại học Luật, đi dạy tư thời gian sau nghỉ việc và làm đại lý bảo hiểm từ 2008 đến nay.

Anh tỏ ra có kinh nghiệm trong việc thuyết phục các khách hàng đồng ý mua Bảo hiểm An Sinh Thịnh Vượng hoặc An Sinh Giáo Dục. Anh biết khai thác các thông tin. Một khách hàng là chủ xe khách liên tỉnh giường nằm có nhiều đầu mối buôn bán giao hàng, đóng gói ở chợ trái cây, các đầu mối chợ bán sỉ ở Quận 5, Quận 1, Quận 10 góa chồng từ 1999. Có đứa con gái 9 tuổi. Chỉ vài dòng thông tin qua bạn bè người quen anh đã tiếp cận được và bán được một hợp đồng bảo hiểm có mệnh giá 80 triệu đồng. Với thời hạn 15 năm.

Nhưng vài tuần sau bạn bè thấy anh là người thường xuyên đi theo xe và quản lý “tiền của” cho khách hàng. Một sự chăm sóc khách hàng “khá đặc biệt”. Khi chính anh lại là người kiểm tra cho chị, giao hàng và thu tiền hộ”.

7. Những hợp đồng bảo hiểm “Không thể nói !” :

Ý thức phòng xa, tiết kiệm để đề phòng tai nạn rủi ro là một điều tốt nên làm nếu có điều kiện và khả năng tài chính, phí tích lũy an sinh giáo dục giáo dục để chắp cánh cho con bay vào đời … Con được đi du học ở Anh, Pháp, Mỹ v.v…

Nhưng bảo hiểm an sinh giáo dục này được công khai thì vô tình con cái sẽ có tư tưởng ỷ lại “không cần học cũng có tiền” cũng sẽ được đi du học ở Anh, ở Mỹ… Một sự phản tác dụng giáo dục mà nhiều gia đình, nhiều khách hàng đã âm thầm chờ đợi sau 3 năm để giải ước. “Thà chịu lổ” để phá bỏ tư tưởng ỷ lại không cần học của con cái trong gia đình. Một sự băng hoại tinh thần !

Thay lời kết :

* Các luật sư khuyên các khách hàng nếu không hiểu rõ, chi tiết về các khoản ghi thật cụ thể cho các nội dung trong các điều khoản ghi trong hợp đồng bảo hiểm nhân thọ thì không nên ký kết.

Những nội dung của các bảo hiểm nhân thọ hiện nay đang lưu hành trên thị trường đều có những thuật ngữ “Ma trận” trói cột khách hàng và thường bất lợi khi có sự cố xảy ra cho khách hàng. Mất tiền còn ôm hận!

Sự kiện Công ty Bảo hiểm từ chối bồi thường cho thân nhân của giới nghệ sĩ vừa qua trong Thành phố, các Giám đốc Công ty TNHH là một điển hình (Quận 5 – Quận 10).

* Nhà nước cần quản lý về mặt luật pháp đối với bảo hiểm thật cụ thể có thống kê số lượng các đại lý chính thức, các đại lý đã nghỉ việc và đại lý mới tuyển dụng (con số này chính các đại lý trong cùng một Công ty cũng không biết mặt nhau. Và cần thông báo công khai quyền lợi của các khoản hoa hồng % của các đại lý đã nghỉ việc).

* Quyền lợi chăm sóc khách hàng được bảo đảm bằng cách nào khi đã ký kết với các đại lý bảo hiểm đã nghỉ việc ?

* Các trung tâm xúc tiến việc làm cần tư vấn hỗ trợ rõ ràng cho sinh viên và những người trẻ có nhu cầu tìm việc làm biết về bảo hiểm nhân thọ. Cần hiểu rõ về “đại lý bảo hiểm” nó có phải là một nghề nghiệp thật sự hay không ? Hình ảnh “Thăng tiến nghề nghiệp trong tương lai ?”.

* Các Công ty Bảo hiểm cần thông báo nhanh, kịp thời và thật cụ thể, chi tiết những yêu cầu của khách hàng về giá trị giải ước hợp đồng bảo hiểm sau năm thứ 3 và cũng có thể là năm thứ 1 hoặc thứ 2 hoặc thậm chí có thời gian vào ba tháng biết tình trạng lời – lỗ và vốn gốc đã góp ban đầu.

* Cần lập lại trật tự trong kinh doanh loại hình Bảo hiểm nhân thọ. Không thể để tình tràng đại lý mẹ đẻ đại lý con, đại lý con đẻ đại lý cháu như hiện nay. Thực tế các đại lý trong cùng một công ty, một số nhóm cũng không hề biết hết mặt nhau ?

Thời gian đào tạo ngắn hạn và trình độ học vấn cho các đại lý thực tế đang cạnh tranh lẫn nhau và ngày càng có nhiều đại lý trẻ học chưa hết phổ thông. Giải trình khế ước cho bảng minh họa phí bảo hiểm vẫn còn “lờ mờ”, “ngây ngô” về số tiền lãi gộp hàng tháng, hàng quý và hàng năm !

Box 1 :

* Một lời khuyên là nếu chưa hiểu hết những chi tiết thật cụ thể các nội dung trong điều khoản hợp đồng bảo hiểm nhân thọ thì không nên ký kết.

Những nội dung của những câu trả lời có hay không cũng rất quả trọng trong quá trình xảy ra tai nạn.

Nếu không hiểu … mà ký kết thì bút sa gà chết ! Luật pháp Việt Nam và các luật sư chuyên ngành cũng chào thua … !

Box 2 :

Anh tâm sự : “Tao thường nhận được những cú điện thoại di động của các em. Giọng em nào cũng có pha một ít du lịch, một ít rượu Rum Nồng Ấm. Có em mạnh dạn hơn tao tưởng. Thích đi Đà Lạt 03 ngày để phơi sương”. Có em đòi đi Resort Mũi Né “tắm biển đêm”

==================================================================================

Larger social Hoang Dung Hue

KY TECHNOLOGY "BLOW ear"!
"Blowing ear" is a slang used in the communication of professional insurance agents do. Appear in the market and penetrate into Vietnam more than fifteen years now. Operation of this business associated with the introduction of a range of Insurance Company Limited with 100% foreign investment. Job "blown ear is vocational language tricks to recruit customers. Talk like "Pour into your ear," combines the alluring appeal of appearance "for the beautiful sky" to make the enemy was convinced and signed a voluntary insurance contracts of great value from a few dozen million to several hundred million in the period running from 10 to 20 years. Job "Blowing ear" is the insurance of foreign investment is set to dread hearing the name "Insurance Consultant" or "insurance agent" journalists will provide more you read the 'left side life "by the very young to" review was "doing this job because the advertisement" Singapore is within reach of your ... "The opportunities for career advancement ngiep future etc. ...
1. One minute life changed!
He was born in 1982 D.CM the District 10 senior secondary school graduates, college drop test, families are not eligible to study Universities, balcony. Income based on salary (employees) of the parents. Due to high fitness, the big voice, the warmth created by the free attention of a professional insurance agent. And employment opportunities have to, be introduced to school 02 weeks with foreign experts to teach. Unemployment is going to school there salary (VND 120,000 / day) was studied in classrooms with full media Listen - Look, a computer, air conditioning, soft drinks after hours. Be exposed in a vibrant environment of office work and is easy being "overwhelmed" by high-rise buildings, the company, a modern elevator system of strong financial economics of the company foreign insurance. Group "first" world. Equipped with expensive uniforms are impressive men trousers shirt long sleeves tighten ties to wear old shoes staff card, hand pair of leather handbags, pocket are trying various posts, using mobile phone, women uniformed "short skirts" gray office and company has donated 10 boxes cards in beautiful color appreciate with full name, containing the name, company name and logo, office, telephone, fax and email ... "This particular work was just the company opened a separate account in the bank to pay a fee to insurance.
One minute life changed ... to become the man in the world of genuine competition, elegant and civilized urban culture.
2. Insurance contract "Grandparent" I! ... Skip the commercial garden is guilty! ":
Understanding occupation "insurance consultant" is reflected in the topics of market management rules Vietnam Insurance, ethics in business, technical selling life insurance products and knowledge. The procedure in the process of "recruitment" goes smoothly external factors "trust, needs and capabilities" that corresponds to three English words (Trust - Need - Money) outside the insurance agents want to pay officially, they must have proved professional capacity (professional) grandparents, parents and siblings in the family is glad that he D.CM a job, high income and very honored to work for ngước foreign companies. To demonstrate professional capacity during the first 03 months as insurance agents. Targets each agent to sell 1 to 2 Life insurance contracts have minimum denominations of tens of million for a period of 10 years. A tragedy took place "because he was her grandson legitimate business thằng extra exertion should automatically support the company. Parents for the trade, want your children "can work" should support that. The same situation we should support the whole family has bought a contract Insurance Security Prosperity 20 years for her two small grandchildren also six years old. With par value of money in Vietnam dong (40 million) quarterly periodical fee is 840,000 VND, interest rate of 2% after the 3rd year of the agreement value without withdrawal.
But after 03 months he D.CM completely isolated because of where not to go to the next, they declined rapidly when heard insurance! They expressed such "no goodwill" because they fear losing time ".
A working day is sitting on cafe listening to music, take the cost of petrol money, send money car, or even mobile phones. End of 03 months probation time he has not sold an insurance contract other! Results voluntarily think without prior notice. Companies classified "agents exploit ineffective.
Contract Security realm has come into effect 15 days after signing. He was off work but he D.CM her parents were "bear bear - gong gong" insurance premium payment every month for two life insurance contracts of the two little 6-year-old grandson.
Her older two scenes you met in Quang Pagoda from District 10 on the occasion of full moon in July Vu Lan - season of death far, signaling to parents. She TAML his mother confided D.CM upset "her hard ơi! It ceased working and ... only to suffering ... for me! "
She smiled and said HTP Xue deleted "The career of them, you have to suffer. she not sad! Wait three years to get money back ... she only suffered losses ơi! ". She said not so with "Gold" insurance contract my very heavy losses!
3. Try to make a human?
The Life Insurance Company Foreign offices in Ho Chi Minh City has over 3,000 insurance agents, not to mention insurance brokerage force, force employees to work independently with the company about legal status, its agents, or the team leader, head of department ...
The time on 02 weeks of training in October 2009 after the company more quickly in 1500 as a new insurance agent testing in 03 months. And targets will be supported in 1500 the insurance contract was signed voluntarily by the family after 03 months when all the potential exploitation of these relationships as "... no effective rules for the rest" . The 1500 insurance contract signed will remain unchanged and increased exponentially with the number of recruitment, training requirements for agents to try to 03 months. Such activities of the companies life insurance South vaoViet foreign investment will not be the concept of "loss".
4. Expansion of the popular "two in one":
Music in coffee shops on Nguyen Du District 1 two male agents to talk to each other:
* Agent A: "E! Are you know the "Spirit" is the voice that says North khenh not? ". Heard this look .. It sold much.
* Agent B replies: "Where the Red dare!". It sold both the ... "
At a bar and a luxury three star Hotel District 4. 02 female agents to talk to each other.
* Agent C: E! Diana "Blow" is not a lot?
* Agent D: Loss of eyebrow very ơi! Where there is only sold expensive, mobile phone ". They just hear "insurance" was hastily shut down your computer!
* Agent C: tao island karaoke or very close to that eyebrow 100. Meet some "ball" said all the love stories, chat at half mast to the hotel, talk to Bo, do baby talk in bed ... ... types of sex stories "Hot".
* Agent D: Also tao is blessed with tickets to travel to see the Singapore director of the eyebrow father. "Spring" tao 200 new applications for passports to travel. Candy found that brand ".
Insurance products are commodity products particularly associated with death risk. Can say the risk of loss of raw materials for making insurance products. So many insurance agents have been denied from the beginning when the newly exposed.
• She BTND Director of a Limited Company in District 12 SX-TM confided
"I'm afraid to insurance agents. See full story because they say the risk of death! Bad luck! Many England (Ms) in time "unwind milk" I met talked consulting financial insurance for me. It is funny story!
5. The marriage brand name "triangle":
Pubs in the South BBQ on CMT8 District 10. The Comrades appointment to meet. After a few barrels of beer Tiger has voice.
THT he directed a young entrepreneur of the city's production mechanical assembly has inspired even said: "They baked this village very bored! Sit still long if they do not see you "Peel" shrimp grilled for him?
He LVG home base votive paper P6 in Go Vap District goals associated joint sitting to standing said. "To call the children Tao tao ..." new "more intellectual" and a few minutes searching the directory has kept his name file very much "impressed" cool "as Truc Linh (10 million), Han Ni (15 million), Portugal sentence under (6 million), Method "faulty" (20 million), Happiness "taxi" (5 million) in the form of dress nice, uniform appearance and sit at the table right by the introduction of the UK. They present less than 20 minutes.
* You're like "found fresh" or not VIP? Brands that eyebrow (new alum stick it to the foot that you).
- Also this is "Mai" Beautiful People "Top Ten" that may, in BHNT 100% foreign denominations of 50 million.
A beautiful being "too enthusiastic fist" with smoke and alcohol proved quite uncomfortable and react to stand up.
Your THT he fell behind the apology, and said "Do not you fear! To slowly and only slightly. He will support the children.
Here I know that's beautiful "Truc QueBee" represents insurance agent (100% foreign, new work). Architecture QueBee said "I send him to the table estimates illustrate the insurance contract is available. British support for the child home. He recalled that ". Just one of the UK contract as they help children become "Top Ten" is traveling Singapore a week. And they are starting wage. Then each man are the female insurance agent care thoroughly elsewhere! Heaven knows there are behind the new insurance contract is something?
Observations on the table together, I saw a few business cards of the children and also to surprise the foreign insurance companies are the same in terms of advertising "Company Office Building ... Building ... or ... . They rent only one floor of a business card ads are recording the entire Building or Building ...? Number of floors leased items are very small, modest, with a business card agents do not write the stories?
A strange event in the activities of insurance agents as the agents themselves out own money to buy gifts customer's birthday, but said customers through the company's donation.
* A practical and easy to find a form of customer care as "Emperor popular culture" was not signed at the insurance contract, the enthusiasm wears off sticking to the care, visit ... But when customers signed and the agents "Ho variables. Many customers were "looking for meat" because his agent has ceased working relationships that do not know? And more surprised when they see insurance agents are completely alien to collect premiums at home. Customers ask where the former agent did not identify new agents are not thought of? He said the company "Temporary protection for your collection.
6. The trap "fickle - the news":
He TBS Director-Construction Co. Ltd specializes in District 11 business sectors in agricultural products for export have wives and 02 children. To me he said: "I often receive phone calls mobile children. Voice children have also mixed a little travel, a little warm Rum. There she bravely than tao trust. Da Lat to go 03 days to dry fog.
He continued: Tao has signed a 50 million insurance contract with a period of 10 years! Closed pre premiums for children but not escape! Hiding the children or threatened to "suicide" or you miss his brand ... they are suffering also bears some!
See my detailed statement on the insurance type of computer in the form of A4 size paper is his total to "Do not ... do not fast rather than death ... live it!". Business strategies of life insurance products are associated with lists of potential customers on financing, high income stability. Thus war search mobile phone number, name, address, occupation, hobbies are a continuous fight silently and tirelessly of agents. Tricks "Wearing stick - Exploitation - Troi column and saturated - Accept".
TKH was born in Saigon in 1958 he graduated from law school, to teaching after time off from work and insurance agent from 2008 to present.
He proved to have experience in convincing customers to buy insurance realm Security or Security Education. He said the exploitation of information. A customer is the passenger car beds are more inter-provincial trade focal delivery, packed in fruit market, the focal wholesale markets in District 5, District 1, District 10 widow married since 1999. There are 9 years old daughter. Only a few lines of information by friends who know he has been approached and sold an insurance contract with face value of 80 million. With a period of 15 years.
But several weeks later that he was a friend who often take the car and managed "money" for customers. A customer care "pretty special". When he was the main test for her, delivery and charge households.
7. The insurance contract "can not be said!":
Aware of rooms away, save to prevent the accident risk is a good thing should be done if the conditions and financial capacity, charges accumulate security education and education for children to accept the wings to fly ... The life is study abroad in England, France, America etc. ...
But security insurance is public education, the children would have accidentally thought dependence "has no need of money" will be to study abroad in England, the U.S. ... A response effects education many families, many customers have been quietly waiting three years to address the convention. "Better be hole" to break the dependence of thought without learning of the children in the family. Damage with a spirit!
Replace words Link:
* The lawyers advise clients if you do not understand, details of specific credits for the contents of the terms in the contract of life insurance is not signed.
The content of the life insurance currently in circulation on the market have the term "matrix" bound column and often adversely customers when problems occur to the consumer. Lose balance anger hug!
Events Insurance Company refused to pay compensation to relatives of the artist about the past in the city, the director Co. is a typical (District 5 - District 10).
* The state should legally managed for specific insurance statistics the number of official agency, the agency has ceased working and recruiting new agents (this number of agents in the same The company also did not know a different side. and notice of the public interest commission% of agents have been off work).
* Customer care benefits are guaranteed by when I signed with the insurance agent who ceased working?
* The promotion work center to clear advice to students and young people wishing to find work about life insurance. Understand the need for "insurance agent" it is not a real career or not? Image "career in the future?".
* The Insurance Company notice quickly, timely and specific, detailed requirements of customers on estimated contract value prize insurance after 3 years and would be a 1 or 2 or even in three months time status words - holes and has contributed initial capital base.
* Need to restoring order in the business type Life Insurance. Unable to state agency children native agent, agent offspring agents grandchildren as today. Actual agents in the same company, some groups also did not know each other in the end?
Training time short and education for the agents are actually competing against each other and a growing number of young agents are not all universal. Escrow explanation for the premium table illustrates still "slaughterhouse", "fondly" about the amount of interest included monthly, quarterly and annual!
Box 1:
* The advice is if you have not understand the details of the specific content in terms of life insurance contracts are not signed.
Content of the answers or not there is also very important results during the accident.
If you do not understand ... that signed the death pen sa chicken! Law of Vietnam and the lawyers also offer specialized lost ...!
Box 2:
He said: "I often receive phone calls mobile children. Voice children have also mixed a little travel, a little warm Rum. There she bravely than tao trust. Da Lat to go 03 days to dry fog. There they claim to Resort Mui Ne 'bathing night.

No comments:

Post a Comment